Miks on C-vitamiin meile nii vajalik?

Kindlasti oled kuulnud, et C-vitamiin on oluline meie immuuns├╝steemi tugevdamiseks ­č嬭čĆ╗

Aga kas teadsid ka seda, et meie kehad ise C-vitamiini toota ega hoiustada ei suuda? ­čą║

Kuigi C-vitamiin on oluline komponent meie organismi erinevates ainevahetuses, suudame me omastada igap├Ąevaselt vaid tarbitavast toidust.

C-vitamiini positiivsete omaduste nimekiri on pikk, oluliseimad aga:

Ôťö´ŞĆ on antioks├╝dant ja aitab organismil v├Áidelda erinevate haigustega
Ôťö´ŞĆ omab veresooni l├Ádvestavat ja verer├Áhku alandavat toimet
Ôťö´ŞĆ aitab omastada rauda (mis on ├╝ldiselt raskendatud)
Ôťö´ŞĆ aitab kaasa┬ávalgete vereliblede┬áarengule, mis aitab paremini v├Áidelda p├Áletikega.

C-vitamiini peetakse ├╝ldiselt ohutuks ja m├Ąrkimisv├Ą├Ąrsemaks k├Árvalm├Ájuks suurte dooside korral saab pidada ├╝ksnes k├Áhulahtisust. Siiski tuleks olla ettevaatlik neil, kellel neerupuudulikkus.

C-vitamiini p├Ąevase koguse hulk, mida vajame s├Áltub mitmetest subjektiivsetest asjaoludest (vanus, kaal jne) aga ├╝ldiselt peetakse meeste igap├Ąevaseks vajaduseks u 90mg ja naistel u 70mg C-vitamiini. K├Áige enam C-vitamiini sisaldavad toiduained on n├Ąiteks kartul, brokkoli, sidrun, kiivi, apelsin ja maasikas. N├Ąiteks sisaldab ├╝ks sidrun umbes 20mg C-vitamiini.

Toidulisandina on C-vitamiin saadaval eri kujul. N├Ąiteks lahustuvate tablettidena, kapslitena koos B-vitamiiniga v├Ái koos tsingiga.
Meie valiku C-vitamiinist nii lahustuval kujul kui ka tablettidena leiad siit.

#evitamiin.ee #evitamiin #tugevtervis #immuunsus #c-vitamiin #toidulisandid